keskiviikko 18. toukokuuta 2016

Kuulumisia

Buona sera!

Ajattelin kirjoitella tällä kertaa meidän kuulumisista täällä Bosassa. Viikot kuluu hujauksessa ja nyt on kotiinlähtöön aikaa vain vähän päälle viikko, ajatella. Kotiinlähtö tuntuu toisaalta jo mukavalta mutta kyllä tännekin on sopeutunut niin hyvin että varmasti ikävä tulee tätä paikkaa, kulttuuria ja ihmisiä.

Töissä on mennyt hyvin, meidän työvuorot on jatkuneet normaalisti, ja välillä on ollut yhteisiä vapaapäiviäkin. Välillä hotelli on täyteenbuukattu, mutta useimmin töissä on rauhallista ja check-in:ejä noin 1-5 per päivä. Työ on jatkunut suht samanlaisena tähänkin saakka ja esimerkiksi paperityöt hoituvat jo melko rutiininomaisesti. Ulkomaalaisia englannintaitoisia asiakkaita on näin toukokuussa saapunut jo enemmän ja enemmän kun sesonkiaika on lähellä. Heidän kanssaan meidän on helpompi keskustella yms. ja asiakkaat ovatkin usein kiinnostuneita meidän työssäoppimisestamme ja mistä olemme kotoisin. Esimerkiksi saksaa puhuvia asiakkaita on melkein joka päivä.

Päivät täällä kuluvat nopeasti ja yleensä olemme ulkona paljon kun on niin hyvä sää. Olen täällä ollessani usein monta kertaa viikossa ollut pyöräilemässä Bosa Marinassa, Turaksen rannalla yms. Kävelylenkkejä on täällä myös mukava tehdä, varsinkin iltaisin kun ilta-aurinko vielä lämmittää ja auringonlaskua on mukava mennä katsomaan Bosa Marinan kallioille. Laitakaupungille käveltäessä on kyllä tullut huomattua että kannattaa varoa koiria joita täällä usein pidetään vapaana, ja ne toki haluavat pitää vieraat loitolla joten vähän pelottaviakin kohtaamisia on tullut.
Tänään olimme Sannin kanssa pyöräillen läheisen S’abba Druchen leirintäalueen rannalla viettämässä päivää. Sinne on noin 3-4 km matkaa Bosasta. Pyörämatka on vähintäänkin mielenkiintoinen kun kokoajan on joko mieletön ylämäki tai alamäki. Näin täällä Sardinian kukkuloilla. :-D

Bosa Marinan kulkukissat halusivat ystävystyä :-D

Viime viikon lauantaina suuntasimme iltareissulle läheiseen kaupunkiin Algheroon. Sinne on 1 tunnin bussimatka, ja muuten sellaista serpentiinitietä pitkin että meille kaikille tuli huono olo matkalla. :/ Algherossa käppäilimme rantabulevardilla, menimme pizzalle ja gelatolle, kävimme muutamat kaupat läpi, kuuntelimme hieman italialaista räppiesitystä ja muuten vain ihailimme paikkoja. Alghero on jo sen verran isompi paikka kuin Bosa, että siellä olisi viihtynyt pidempäänkin kuin vain yhden illan. Noh, minulla oli aamuvuoro seuraavana päivänä joten piti lähteä takaisinpäin. Ainoa inhimilliseen aikaan lähtevä bussi Algheroon lähti klo 17, ja ainoa bussi takaisin Bosaan lähti vasta klo 23.35, joten olimme perillä vasta vähän ennen yhtä yöllä, tästä taas näkee kuinka hyvät bussiyhteydet täällä on :-D

Algherossa                                                                  Algheron venesatamaa